Het begin....

29 december 2019 - Buren, Nederland

Het was 27 juni en in de begin van de middag kreeg ik een berichtje van Aylin (mijn begeleider van mijn stage in Istanbul). Of ik misschien het wachtwoord nog wist van een photo-ID programma die wij in 2013 (dus 6jaar terug) gebruikten. Uhm nee die wist ik niet meer, ik kon alleen maar gokken....Toch zat dit me niet lekker, ik wist dat ik ergens het wachtwoord moest hebben, dus na veel zoek werk vond ik op 2 juli het wachtwoord nog ergens tussen mijn oude notities van mijn stage in Istanbul in 2013. Gelukkig gooi ik niet alles weg!! Meteen stuurde ik haar het wachtwoord op en uiteraard met veel blijdschap reageerde ze terug en met het compliment dat ze hierom zo graag met mij samen werkte. Na wat heen en weer berichten hoe fijn de (werk)tijd was in Istanbul, wilde ze graag dat ik voor haar organisatie DMAD kom werken. DMAD is een Marine Mammals Research Association en een non-profit en een niet-gouvernementele organisatie die ernaar streeft een ecologisch bewustzijn te creëren door middel van wetenschappelijk onderzoek en activiteiten. De organisatie heeft momenteel 5 projecten in 3 landen (Montenegro, Albanië en Turkije). https://www.dmad.org.tr/

Na 6 jaar is er best wat veranderd in onze levens. Inmiddels woont en werkt ze nu in Bar, Montenegro en heeft een zoontje Doğa. Ik heb eindelijk mijn Bachelor Kust- en Zeemanagement diploma gehaald. Na heel even moeten nadenken heb ik besloten om het aanbod aan te nemen! De kans dat je weer zo'n aanbod krijgt is zeer klein....

We hadden afgesproken dat ik rond januari naar Montenegro verhuis voor onbepaalde tijd. Dus het is nog even wachten voor dat ik heen ga...gelukkig had ik nog genoeg te doen in de tussen tijd! Even op vakantie naar Spanje daarna naar Thailand voor de bruiloft van mijn Oom. In december hebben we Sûnneklaas, Kerstmis en Oud & Nieuw wat we dit jaar voor het eerst goed konden vieren omdat we het hotel verkocht hadden. En uiteraard de minder leuke dingen: verzekering, vaccinatie ect...

Het is nu 29 december 2019, nog een maandje en dan ga die kant op. De droom die ik zolang heb en zoveel geduld voor heb gehad, komt uit!

Tot in Montenegro!

1. Joke:
    3 januari 2020
    Hej Selina, eindelijk is het zover en kan je aan je droombaan beginnen...🎉😊
    Mooi 1ste verhaal....👌
    Heel veel succes met je werk in Bar en gezelligheid met Aylin 🐳🐬😘
  2. Virginia:
    3 januari 2020
    Heel mooi geschreven. Ik kijk graag uit naar je andere verhalen heel veel geluk en succes en natuurlijk heel veel plezier met je droombaan in Bar😁😘
  3. Suzanna:
    3 januari 2020
    Heel veel succes want je kunt het en het wordt een prachtige ervaring, dat weet ik zeker :-)
  4. Angelique:
    3 januari 2020
    Fantastisch! Zo zie je maar, hoe belangrijk het is, zo'n stage! En de indruk die je achter laat. Succes en ik ga je volgen!
  5. Yvonne brouwer lichtboei:
    Mooi verwoord heel veel succes en nog de beste wensen voor2020
  6. Gertrude:
    3 januari 2020
    Hallo Selina, wat geweldig dat je je droom hebt! En wat mooi om te lezen wat een super 2019 je hebt gehad! Heel veel succes in Montenegro en ik lees graag je volgende blog/avontuur!
  7. Josefien:
    Hey topper!

Ik ben zeer benieuwd naar je verhalen en naar je avonturen die je ga beleven daar in Montenegro.
    Zo fijn dat je eindelijk je droom achterna kan gaan
    Ben trots op je!

Uiteraard ga ik je wel vreselijk missen!

Ik wens je heel veel succes en plezier in je nieuwe avontuur & we zien elkaar snel weer 🎉🍷

Zet um op!

Dikke knuffel van mij 😘
  8. Selina:
    3 januari 2020
    Tjong als er een pakje voor je is, kom ik het vd zomer met alle liefde ff brengen 🤪. Veel succes en plezier daar
  9. Sonja:
    3 januari 2020
    Heel veel succes, geluk en plezier in Montenegro! Je maakt er vast een prachtige tijd van!🍀
  10. Danielle:
    3 januari 2020
    Succes en veel plezier! Ik ben benieuwd naar de verhalen over jouw ervaringen en avonturen.
  11. Louise Metz:
    3 januari 2020
    Wauwww, kien wat een avontuur! Wat een kans. Heel stoer dat je dit gaat doen. Ik weet zeker dat je er wat moois van gaat maken. Zet em op!
  12. José Brouwer:
    3 januari 2020
    Dat wordt vast een mooi avontuur en een mooie ervaring. Veel succes en plezier in Montenegro! 🍀
  13. Michelle:
    5 januari 2020
    Cool 🤩🤩
  14. Robbert Misdorp:
    6 januari 2020
    Hi Selina,
    Proficiat dat je het wachtwoord na 6 jaar gevonden hebt en proficiat voor jouw nieuwe veel belovende werk in de Adriatica, prachtig. Veel plezier gewenst, we hopen een keertje langs te komen. Ik heb voor PLANCOAST ooit samengewerkt met aardige wetenschappers en beleidmakers uit Montenegro. Ik zal eens tussen mijn oude aantekeningen gaan speuren....
    Vele groeten ook aan jouw lieve familieleden, Rob
  15. Peter:
    22 januari 2020
    Hoi Selina,
    Geweldig zo'n baan. Ik wens je heel veel plezier en succes.